Monday, November 23, 2009

"Bubbi Baeme", Kissie och "Mamma....Ove You"

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjN63-I9TX8W1LFmzPbuwo2ZIv_juXm4jToxcy5kpqdP-Hlm930quy1grjZthLS2JK41CWA8Tq5Upo5w3GNJCBLXx93y-J2PmmoD-YIyRq7u1h6hdakbt68zGilLsDysyuo1bPTygIDtKis/s400/hj%C3%A4rtan-2.jpg
Men nu sprudlar vokabulären och jag blev alldeles knäsvag igår. Oliver har börjat att babbla en massa och man förstår knappt hälften. Men ibland, eller mer och mer rättare sagt, så börjar man förstår ganska mycket av vad han säger. Igår så chockade han mig flera gånger. När vi skulle gå hem efter att vi hälsat på Graeme på jobbet så sa han "Bubbi Baeme" (Graeme) utan att jag ens manat honom till att säga hej då till Graeme. Sen så satt vi hemma och lekte runt och helt plötsligt så säger Oliver -"Mamma...ove you" men herregud jag trodde att jag skulle börja grina flodar. Inte bara så satte han ihop två ord (tre t.o.m) så satte han ihop de bästa orden någon sin. Mamma jag älskar dig!! Kan det bli bättre än så. Kanske så förstår han inte innebörden riktigt ännu av det men det fick mitt hjärta att smälta i alla fall.

Kärlek på hög nivå!!

6 comments:

  1. Åh blir alldeles tårögd haha! Tack för uppdateringen, det var jätteroligt att läsa. Skriv snart igen det gör saknaden lättare, inte mindre men lättare. Ge Oliver en stor kram från mig o säg att Moster Tess Ove Ovviver! xox

    ReplyDelete
  2. Vad härligt me så många inlägg!!! :D

    Favoriten var filmsnutten me diskmaskinen å så "mamma jag älskar dig"!!

    *KRAMAR FRÅN OSS*

    ReplyDelete
  3. Haha, du e rolig du. Men tack.
    Kul att du uppdaterade så mycket. Nu väntar vi bara på adressen så kan Amelia skicka sitt kärleksbrev till Oliver.
    Kramar

    ReplyDelete
  4. Faktiskt så vill jag ändå tacka för kommentaren. Det var snällt. Det behövs när man knappt känner igen den där finniga och bleka typen i spegeln.
    Saknar dig.
    Kram på er!

    ReplyDelete
  5. Åååå äntligen! Härligt att få läsa om vad ni gör :D Tänk att Oliver är så stor att han snackar! Klart att han förstår precis vad han säger :) Fortsätt uppdatera, det är underbar läsning :) Kramkram

    ReplyDelete
  6. Hej! Tack för tipset om Johanna och Peter. Jag och Amelia gick inte idag.. det är så kallt fortf.. vi får se om vi går imorgon =)
    Jag kan tänka mig att priset är bättre på NZ. Vi köpte den begagnad för 5500. Det var ett helt ok pris, en ny dubbel går på typ 12000. En singel tror jag man får för runt 8000, plus 2000 för en liggdel. Men jag är inte säker. Vad kostar dom hos er?
    Tyckte att en begagnad dög väl åt oss.. man vet ju inte ens hur mycket man kommer att använda den (vi har kvar singelvagnen också såklart) Men det var roligt att du (Oliver) hade en likadan =) Tihi!
    Kraaaam

    ReplyDelete